Mördaren Pelle, flaggan och trötta klassen

Ja, som ni kanske redan vet så har jag varit på en övernattning i skogen inatt. Det var en uppgift som tillhörde skolan.
Vi samlades klockan nio igår (onsdag) och pratade lite, sedan var de dags för den långa vandringen till Tyresta. Min väska vägde 10 kilo så den var tung att bära. Som det var så hade jag avbärarbälte. :)

Under den jobbiga vandringen så sa jag till Pelle(läraren):
-Jag har kommit på varför du gör detta med oss, du vill försöka mörda oss!!

Ärligt talat så vet jag inte riktigt vad han svarade på den frågan, han gömmer någonting (förmodligen att han är inne i den planen nu och inte vill att ja ska veta det) . :P

Pelle är en liten lögnare också! Han sa att vi skulle vara framme inom 2 minuter. Haha, säkert, efter två timmar var vi framme! Under 2 timmar så frågade vi i klassen när vi var framme, Pelle svarade, som vanligt, två minuter. Äntligen såg jag stugan där vi skulle sova för natten! Jag skrek till och joggade under en kort (orkade inte jogga så långt me ryggan på) stund fram till stugan - VI VAR FRAMME! Igår gick vi 1,5 MIL.

För er som vet vad Flaggan är för lek så ska ja meddela att vi körde den i mörkret. Vi fick inte ha några ficklampor = man såg nästan ingenting. Det var roligt för att en ficklampa var skatten så när nån hade tagit skatten så såg man verkligen ett ljus surra som ett bi fram i luften, hahaha. :D 

Jag är så otroligt trött efter 7-8 kilometers vandring. Mina fötter gör fortfarande ont. Aldrig att jag tar den vägen igen. :P Jag har sovit lite också. Jag har hört att det inte bara är jag som är trött .. hur mår du ?

Mina muskler och jag överhuvudtaget var faktiskt så trött så att jag inte gick på dansen ikväll, men då blir det hårda tag nästa vecka istället. Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt. Kanske de är dags att sätta på Hasses Brorsas Låtsassyrras Kompis på SVT Play, jag missade det i söndags.

Nästan vecka har vi tre läxor/prov: Prov i Samhällskunskap, Prov i NO, glosprov i engelska. De är i ordning, måndag, tisdag och onsdag. :)


Kommentarer
johanna

sv: vad bra! det är en bra egenskap ;)

2008-10-09 @ 20:30:52
URL: http://kohanna.blogg.se/
johanna

jo just nu mår jag ganska bra faktiskt :) du då?

2008-10-10 @ 08:58:35
URL: http://kohanna.blogg.se/
Dennis

Vad mycket prov ni har! ^^



Vad händer i helgen då? ^^

2008-10-10 @ 14:46:39
URL: http://www.dennism.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0