En annorlunda bok

(Bilden är tagen av Barnens Bokklubb)
Jag hade tänkt att berätta om den här ovanliga boken. Det är ovanlig på ett bra sätt.

"Jag heter Janis och just nu sitter jag i brorsans bil, som jag snott. Jag är sjutton år och har inget körkort, men det skiter jag i, för jag måste norrut, bara norrut, för att hitta det ultimata som jag och Emelie sa att vi skulle hitta tillsammans. Och så ska jag sörja tills ingen sorg finns kvar.

Följ med på Janis resa - en resa som kantas av katastrofer, kärlek och glimtar av lycka!"

Jag har precis börjat läsa den. Visst är den annorlunda ? Baksidan får verkligen boken att låta spännande!


Kommentarer
S O M M A R U N G A R N A !

Sv: Okej, vi förstår vad du menar med att man inte ska kaxa tillbaka, men vem gör inte det? Kanske de svaga som är fega och tar emot alla skit och håller den inom sig... Och du? Tycker du själv att det låter som en bra idée ?

Vi tar iallafall ingen skit, har man gjort bort sig och missförstått, sagt något man inte borde osv. så får man väl stå för det?

De som inte säger ifrån ger den som kastar skit på andra bara ett försprång, det är bara den personen som blir starkare, ju mindre man säger ifrån , ju mer skit får man höra!!! SÅ ENKELT ÄR DET!

Man blir själv starkare som person när man säger ifrån, inte när man hela tiden gång på gång får höra hur patetisk man är...

Aja, skit samma, jag tror ändå inte att du kommer förstå vad vi menar, så det här känns ju helt meningslöst!!



Kram

2009-04-23 @ 19:59:21
URL: http://sommarungarna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0