Moltas tog en mus!


Jag satt på toa och såg när Moltas gick in i badrummet. En "leksaksmus" låg i hörnet. Jag tyckte att den såg ovanligt verklig. Jag fattade att det var en riktig mus när Moltas tog tassen på den och den började pipa. Jag fick panik. Där satt jag på toa och visste inte var jag skulle ta mej till. Jag rusade ut i högsta fart och ringde pappa så fort jag hade dragit upp byxorna. Han sa att jag skulle stänga toalettdörren så Moltas fick äta upp musen där inne. Efter Moltas hade varit instängd några på sekunder så började han jama som bara den. 

Jag såg han skuggor vid dörren och tänkte att han kanske hade ätit upp musen. Moltas fick gå ut från badrummet. När mamma och pappa kom hem så hörde jag att de sa att musen fanns i hallen. Jag rusade ner och greppade kameran. Jag tog några bilder medans mamma sa "Nej, usch! Ta bort den, ta bort den sa jag". Hon tyckte att det var så hemskt så att hon bosatte sig i gästrummet för några minuter. Jag fortsatte att fotografera för jag vågade inte hasa ut den. Moltas lekte för fullt med den och musen skuttade framför honom. Pappa kom in och hasade ut musen med en tidning.
 
Jag gick ut och såg buskarna prassla för fullt och förstod att jakten fortsatte. Han ger inte upp, trots att han var rätt så usel på att fånga den. Thihi. 

Själva mördarscenen tror jag skedde bakom mammas bil, men jag har ännu inte sakt det till henne. Stackars mus. Förmodligen sista gången Moltas tar in en mus i badrummet, han hatar att vara inlåst där. Förut när vi var i USA så blev Moltas dålig och fick gå med en såndär tratt helt själv i det lilla badrummet i en vecka. Det var bra att han var där för han fick nämligen inte vara ute.


Kommentarer
Ninas modeblogg, utan mode

Fast möss är väl inte så läskiga. Elelr kanske om de är inomhus. Igår såg jag en råtta utomhus. Tyvärr hade jag inte kameran med mig :/



För att det där programmetsom man kan starta via photoshop, har glömt vad det heter, har jag inte på den här datorn :/

2009-07-26 @ 21:25:25
URL: http://ninai.blogg.se/
N O E S C A P E

Haha, oj xD

2009-07-27 @ 12:17:57
URL: http://noescape.blogg.se/
N O E S C A P E

sv: Haha, naaw :P



Förresten..! Svara gärna på frågan i mitt senaste inlägg! Det skulle verkligen vara intressant!

2009-07-27 @ 18:40:47
URL: http://noescape.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0