Partyligan på Jadera

Igår var vi ju och åkte båt ut till öarna. Båten stannade på en station till. Plötsligt så förvandlades den neutrala turen till en grisfest. Det kom på ett svenskt gäng på 64 pers som var igång dygnet runt. Herregud vilka sjuka människor vi hade hamnat bland. Gruppen bestod av två busschaufförer och andra svenskar. Alltså så hade "partyligan" åkt buss hela vägen från Sverige till Kroatien. Ena busschauffören var den som fick alla att skratta tills de grät, den andra chauffören var en gubbe som inte verkade förstå någonting och som klappade i otakt. Busschaufförerna var helt olika. Den GALNA busschauffören kom fler gånger upp med två karaffer fulla med vitt och rött vin. Han sa att han inte var full, men oj vad han hade fel! Hah, en full busschaufför. Fast han var trevlig, rolig och hade kontroll även när han var full. Hela båten förvandlades till ett enda stort party med helt crazade människor. Emellan där satt jag helt tyst och läste min bok. Jag ville inte bli galen (så som jag brukar) bland alla dom. Haha! Jag hängde med lite iaf. - Aj aj aj ajå, sjöng han med dragspelet. Efter kom vi: Aj aj aj ajå. Och så höll vi på flera timmar. :) Vilka sjuka människor hade vi hamnat bland? tänkte jag. Fulla dygnet runt?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0