Min åsikt om Celsiusdrycken


Var man än kollar i bloggosfären möter man sponsrade bloggerskor som skriver om Celsius och länkar till deras hemsida. Tjejer som vill gå ner i vikt trånar säkert efter den just nu och går och köper den på ICA. Alla ser sin chans till den sista finishen. Men vad är det för dryck egentligen?

"Kan förbränna upp till 100 kalorier per dryck. Sockerfri. Kan drickas dagligen" Låter ju rentav fantastiskt. Ja, första intrycket kan nog vara slående.
I denna dryck finns det ju sötningsmedel istället för socker.
Men kroppen luras och tror att den stoppar i sig socker, pågrund av den söta smaken. Blodsockret höjs ännu mer än vid sockerintag. Sötningsmedlet sukralos är nämligen 500-600 gånger sötare än vanligt socker. Det gör också att vi lättare skapar ett beroende, eftersom det är så sött.
Dessutom så förstör sukralos miljön och vi vet heller inte vilken inverkan det har på vår kropp under lång sikt.

Det finns många synvinklar när det gäller den här drycken. Jag kan nog tänka mig att prova den någon gång. Visst kan det vara skönt att skippa det där jobbiga gympasset en kväll för att ligga i soffan framför en film med den här drycken? Men det får inte bli till en vana. Drycken anses vara till dem som redan har en bra kost, träning och hälsa. Inte för dem som vill gå ner i vikt. Endå är det just dem som drycken lockar, och företaget vet om det.

För någon månad sen hörde jag talas om "träningstuggummina" dvs Vigo, som ansågs öka din prestationsförmåga vid träning. Vigo säljer också tuggummin som sägs göra oss vackrare. Och nu kommer Celsius. Allt fler liknande produkter tränger sig lätt fram på marknaden. Vi människor är oerhört lättlurade. Vi (inkl. jag) har så stor press på sig själva. Vi vill gå runt som perfekta skapelser. Företagen vet om prestationskraven och utnyttjar dem till sin försäljning.

Det finns en djungel av för- och nackdelar med Celsius. Men vad tycker du om den? Kan du tänka dig att prova den?


Kommentarer
Amsi

Håller me dig syrran. Allt sånt där trams är bara försäljnings trick som företag vill tjäna pengar på! Hur kan man bli vackrare av ett tuggummi? Det är ju patetiskt och jag skulle skämas över att ha det i min handväska! Glad att du också tar avstånd fr sånt idioti :)

2011-07-16 @ 14:11:27
URL: http://amsibamsi.myshowroom.se
Olivia Ljungberg

sv: ja det kan du få om du vill! om du skriver att du hittade bilden hos mig :)

2011-07-16 @ 15:36:10
URL: http://olivialjungberg.blogg.se/
Malin www.mwphotos.se

svar: Tack, kul att du gillar den! :)

Det står klart och tydligt om du trycker på den lilla bilden som det står canon eos 7d på. Jag har alltså en canon 7d! ;D

2011-07-16 @ 16:38:06
URL: http://lillaskrollan.blogg.se/
Emma pemma

Frida lilla.. tuggummina heter faktiskt VIGO.

2011-07-16 @ 16:47:34
jwwwwwww

sv; tycker faktiskt jag med..

2011-07-16 @ 17:14:00
URL: http://byjenna.blogg.se/
Anonym

Sv: Tack så mycket! haha, jo den är snygg ;) kraam

2011-07-16 @ 19:09:59
Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Själv är jag skeptiskt till sånt här, är det bra i långa loppet? Tror som du att man ska vara lite försiktig och en bra vana med mat och motion är det mest hälsosamma.

2011-07-16 @ 21:35:50
URL: http://myhappydays.se
♥ majjin.se

Vinnaren av *Dagens Sötnos + en ny omgång* finns uppe på bloggen nu, kolla om det blev du, inte? Anmäl dig igen om du vill! ^^

LÄNK TILL INLÄGGET ---> http://majjin.se/2011/july/vinnaren-av-dagens-sotnos-en-ny-omgang.html#comment



allt bra idag annars? :D

2011-07-17 @ 09:55:53
URL: http://majjin.se
kobbenn

Jag känner att jag inte kan någonting om hur kroppen fungerar och reagerar på olika sorters ämnen och utalar mig därför inte om det.

2011-07-19 @ 15:21:31
Flashback

"Jag känner att jag inte kan någonting om hur kroppen fungerar och reagerar på olika sorters ämnen och utalar mig därför inte om det" så vad ska detta vara bra för då? ;)



Det finns en stor chans att det är spm de säger, den kan möjligtvis förbränna den mängden kalorier. Testa bara dricka riktigt kallt vatten till maten, detta ger inte mycket men det går nog åt 10-20 kalorier bara på det, tetsa drick drycken kall ;)

2011-07-21 @ 03:28:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0