Stämningsfull eftermiddag på Utö

Vet att det är skräp på linsen, såg det förns nu. Så typiskt.. Men jag antar att du vill se lite bilder från dagen endå?

Skarpön. De har skitit ner hela ön så den är helt förstörd.. Men fåglarna måste väl också ha sitt hem. Dock ser det ju grymt tråkigt ut när man åker förbi. De döda träden och fågelskriken påminner mig om ön i "Mio min Mio"-filmen. Förresten, var det bara jag som var livrädd för den där gubben med hjärtat av sten?

Stora bjässar som åkte förbi. Ser mammas imponerande min framför mig. Hon fullständigt älskar att kolla på båtar, det tar timmar i Sandhamn!
Väl framme på Utö. Lika mysigt varje gång. Glassutbudet gjorde inte det hela sämre!

Några glada tjejer svängde förbi på Segway. Det påminner mig om förra året, då jag själv fick nöjet att prova en. Det är ruskigt roligt! Har du åkt Segway?

Vi åt lunchmiddag ute på Utö Värdshus veranda (höger om bilden). Oxfilé mmm...

Mätta och belåtna trippade vi runt lite (eller rullade fram). Var bara tvungen att fota det här huset. Der ju nästan sagolikt ut.
För att inte tala om utsikten över Mysingen.
Här ser ni alla, mormor, pappa, mamma och morfar.
Det var så trevligt på Utö för alla var så sommarglada och bara utstrålade välmående. Det spred sig verkligen över på oss alla! På Seglarbaren var det knökfullt och det spelades livemusik. Han skrek typ över hela Utö: Nej nu får ni inte sitta där och lata er, drick mera! Hahaha! Så skön sommarkänsla över hela Utö.
Och jag var lika glad jag!


Kommentarer
Nora

Riktigt fin blogg! :D

2011-07-22 @ 22:13:13
URL: http://tigertassen.blogg.se/
Anonym

Sv: Den glassen jag tog va de choklad, Hasselnöt och passion! :D

Vilka fina bilder! :)

2011-07-22 @ 22:19:59
Cornelia :)

Ojj förlåt glömde skriva att de va jag. ;)

2011-07-22 @ 22:21:31
URL: http://coonneeh.blogg.se/
Nora

Sv:Tack :D <3

2011-07-23 @ 09:45:56
URL: http://tigertassen.blogg.se/
Catarina Jonsson

Vad fina bilder, ser väldigt mysigt ut.. :)

Aldrig provat att åka på segway men vill gärna prova nån gång :)

Kram Catarina

2011-07-23 @ 19:29:20
URL: http://cjfotografi.weebly.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0