SVAR: Sant eller falskt?



SANT!

Jag avskyr att borsta håret. Det blir som ett fågelbo. Lockarna delar sig och hela håret blir ostyrigt... :S Alltid när jag går till frisören säger jag till att jag vill att de blöter håret en gång till när de har klippt färdigt, istället för att börja styla direkt. Det är ju trots allt viktigt att man säger hur man vill ha sitt hår, dels vet man mest om det och dels är det ju en själv som får lida av barret om man inte säger något!

Alla bilder är supergamla. Nu för tiden kammar jag endast håret i duschen när balsamet eller inpackningen sitter i. Det går också att göra det innan man kliver in i duschen. Sen låter jag det bara självtorka och låter lockarna forma sig själv. Visst handkammar jag det ibland om det är tovigt, men annars så reder jag inte ut det mellan tvättarna.
Det tåls dock att påpeka att de överska bilderna är tagna då jag färgat håret (vilket förstör lockarna) och det var också under den tvååriga period jag plattade det. Sedan dess har jag reparerat mitt hår totalt. Slutade med föningen, plattången och färgningarna. Nu är mitt hår naturligt, och då ser det bäst ut. Kom ihåg att oavsett hur mycket du försöker forma om ditt hår så kommer det alltid vilja gå tillbaka i sin vanliga form. Jag kunde platta håret i 40 minuter och så fort jag gick ut i fuktigt väder var det som ett fågelbo. Det var hemskt!

Förresten, tycker ni jag passar i plattat hår? Och var det kul med "Sant eller falskt"?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0