Första dagen på gymnasiet


Tröjan jag hade på mig idag, fast till jeans.

Helt utslagen efter all ny information. Somnade i soffan nyss.
Allt känns bra. Vi är ju bara 13 naturare så vi kommer verkligen fördjupa oss på NO-ämnena. Mest upprop idag så det finns inte så mycket att berätta. Vår mentor är så lik min förra jag hade i nian. Roligt att se så bra likheter. Klasskompisarna verkar snälla. Det känns dock konstigt att bara möta människor sådär och veta att man ska gå 3 år med dem i gymnasiet. Känns ovant. Vi kommer gå 70% med ekonomerna (i de gymnasiegemensamma ämnena). Och jag kan ju erkänna att det stämmer att de som går ekonomi oftast ser bäst ut. ;)

Hela den här veckan är en mjukstart och lära-känna-varandra-vecka. Ser framemot dessa år! Lärarna verkar roliga och engagerade. Tänk vad mycket jag kommer lära mig där.
Efter den ynka 2 timmars introduktionen mötte jag och Emma upp de från Dalarö som också går på Fria och åt lunch med dem på Taco Bar. Mysigt och kul att prata av sig. Efter det åkte jag och Emma vidare mot stan. Där kollade vi i butiker och åkte upp till toppen på Globen, SkyView. Det var en upplevelse!

Nu ska jag fortsätta slumra i soffan. Godnatt!


Kommentarer
Amsi

Skönt att det gick bra! Bilder fr globens topp då? Kan tänka mig att ni tog massa roliga kort där ni typ låtsas ramla ner hihi

2011-08-23 @ 14:44:09
URL: http://amsibamsi.myshowroom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0