Efter programmet

Programmet påminde mig om hur hemskt detta var. Jag kan inte fatta att vi var påväg att beställa en resa dit! Snacka om att vi hade tur som beställde en till andra sidan av Thailand! Jag tycker det hela var så otroligt hemskt. Över 200 000 människor avled. Vågorna berodde på jordbävningen innan. Kontinentalplattorna pressades ihop och de började skaka av spänningar (en jordbävning inträffade) under vattnet. När marken skakade så tryckdes vatten upp mot ytan och det bildades två stora vågor. I början så drogs de ut massor av vatten från stränderna för att samla ihop vattnet till vågen. 

Helt otroligt att något sådant här hemskt har inträffat. Vi åkte ju med samma flyg med de som hade varit med om katastrofen. Det var så himla hemskt att se. Ensamma barn som återvände i rullstol till Sverige... Usch, de gjorde ont inom mig, mamma och pappa.

Det går inte riktigt att beskriva, men föreställ er istället hur de var i våran situation och hur hade du varit om du satt på ett flyg med massor av människor som hade varit med om katastrofen? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0