Självmord

Vi människor på jorden håller på att döda oss själva med våra utrökande gaser och icke förnybara elektronik. Snart blir jag galen, eller det är jag ju redan. Varför fortsätter teknik-världen bara längre och längre ? Innan den första mobilen kom ut, kunde man inte komma på ett sätt att återvinna den på då, innan man började sälja den?

All koldioxid ökar värmen i luften. Jordens mest torraste platser kommer att bli ännu torrare och fler människor kommer att bli tvungna att gå flera mil för att hitta rent vatten. Medans vi i Sverige avänder flera miljontals liter vatten om dagen sågår folk i t.ex. Africa med sitt sista hopp om vatten nedanför kullen. Detta är hemskt enligt mig. Världen måste ruskas om, vi människor har redan påverkat mer än 50% av jordytan. Vi är tillräckligt smarta för att komma på ett sätt att använda alla våra icke förnybara saker på. Men först, måste vi stoppa all elektrisk tekniktillverkning. Det räcker inte med att en gör skillnad, ALLA måste göra någonting.

I skolan så såg vi på ett film om växthuseffekten. Under filmen spolades så blev jag både rädd och arg - hur kan vi, kloka människor, göra såhär?

I filmen så var de bl.a en kines som fick en fråga:
- Vad tycker du om det här med växthuseffekten?
Då svarade han:
-De tar vi tag i sen.

Då blev jag riktigt arg, Vadå sen? När de är för sent? Jorden kommer vara förändrad 2031. När kommer det dära "sen"? SVAR: Aldrig

Kloka människor i världen, vakna upp!



Kommentarer
Amy

svar; ja, men jag tycker INTE han ska till globen, för de är slöseri med en "idol-plats" för dom som är kvar har otroliga röster, kan sjunga rent, och högt och allt.. alltså riktiga artister.. sen när man kommer till johanpalm så är det inte alltid rent, han SKRIKER när han ska sjunga högt.. och visst en del gånger är han riktig bra, som duetten idag, de är hans genre, men han passar inte i idol..tyvärr!

2008-11-14 @ 23:25:17
URL: http://amyys.blogg.se/
Amy

svar; brabra!

2008-11-15 @ 11:28:07
URL: http://amyys.blogg.se/
Mikaela

Tack! Du får ta med den biten på din PA om du vill det, snällt att du rågade först! :)

2008-11-15 @ 16:03:22
URL: http://mikaelarizzo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0