Bild, SO och emmiiizen ;D

Idag började vi skolans dag med en lektion med ämnet Bild. Vi ritade manga. De är riktigt kul tycker jag, även om ja verkligen är en nybörjare. :P Ja är så van att rita håret som små strån så när vi skulle rita stort och spetsigt så blev ja helt crazy över att ja inte kunde få till de bra. Det blev i alla fall ett havgjort helt okej resultat.

Vi har haft tre stycken SO lektioner i rad idag, :O. Först så höll vi på med geografiuppgiften om Stensjödal. Sedan, lektionen efter lunch så såg vi på TV om vulkaner, sedan blev de lite Simpsons-tittande.. (fast jag kollade inte på Simpsons, jobbade på instuderingsfrågorna istället) .. : )

Efter en rast så var de dags för Samhällskunskap. Just nu forkar vi lite om Dalarö skola. Hur mycket pengar en elev kostar för skolorna. Idag är de runt 70 000 till 75 000 kr  PER ÅR PER ELEV. Jag tycker det är otroligt mycket, och blev väldigt chockad när ja såg resultatet.

Idag har jag varit med Emma L. Snart kommer hon över hit. :D
Vad har ni gjort idag ?

Puss Puss från Frida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0