Idre



Imorgon åker jag och massa andra till Idre för att umgås. Bl.a. min familj och min mosters familj. Det känns lite pirrigt att ge sig ut i skidbackarna igen. Jag är alltid som en nybörjare varenda år. Bortsett från att jag är rädd för backarna, vilket man inte brukar vara som liten nybörjare. När jag var runt 6 år vågade jag åka hur som helst och vad som helst, nu blir jag rädd bara jag kollar ner i en röd backe. Jag lurade in mamma och pappa till de trånga spåren i skogen fulla med gupp och allt, haha. Jag kommer ihåg när jag gjorde det med min syster Amsi, vad arg du vart! :D

Men vi får se hur det går helt enkelt, och självklart följer ju plugget med upp också. Vi har två prov nästa vecka, i musik och historia. Min jämnåriga kusin följer också med.

Ha det gott så länge, jag kommer hem på söndagkväll.
MVH Frida

Amsis kommentar på detta inlägg:


Kommentarer
amsibamsi

ja fy va arg ja vart! Va ju jätte smala stigar och helt omöjligt me långa skidor, dina va ju typ bara en meter!!!

Och så tvinga du mig att åka i guppen, du flög så fint! Jag flög också, men ramla såklart o satte mig på pjäxan och fick ett bauta blåmärke på häcken hahha

2009-12-09 @ 18:04:03
URL: http://amsibamsi.blogg.se/
amsibamsi

ja muffinsarna va super goda! Nu är jag jätte sugen på att testa baka en kolapaj! Verkar jätte gott! Men i receptet har dom dekorerat me guld-nonstops! Och dom går bara att köpa på nätet, det tycker jag är dåligt! Blir ju finast med det...

JAG VILL HA GULD-NONSTOPS!

2009-12-09 @ 18:07:26
URL: http://amsibamsi.blogg.se/
amsibamsi

ok, jag erkänner! haha jag fuskade faktiskt me pepparkaksmuffinsarna. Jag köpte en sån där förpackning fr kungsörnen för mjuk pepparkaka(som man bara behöver blanda me vatten), sen tillsatte jag ett ägg o lite smör så det skulle bli saftigare :) Glasyren gjorde jag genom att blanda likadelar vit choklad(som jag smält i vattenbad) och philadelphia :)

Sen dekorera jag me mini-nonstops ;)

Så enkelt, och så gott!

2009-12-09 @ 20:16:34
URL: http://amsibamsi.blogg.se/
amsibamsi

Ja, testa! Kom inte ihåg hur länge de va i ugnen, 20 min tror jag...står på paketet! Glasyren ska på när muffinsarna svalnat, annars smälter den. När du gjort glasyren kan du ställa in den i kylen ett tag så den stelnar lite. Jag sprittsade glasyren på muffinsarna, så köp en spritser om ni inte har någon! Och du bör använda en muffinsplåt att ha muffinsformarnaformarna i i ugnen, så det blir höga fina muffins...annars sjunker de ihop mer, inte fint.

2009-12-09 @ 21:13:53
URL: http://amsibamsi.blogg.se/
Bella

ååh vad mysigt. Vill med åka skidor

2009-12-10 @ 00:53:42
URL: http://bellboli.blogg.se/
jennifer

det ska bli såååå mysigt ! :D

2009-12-10 @ 09:20:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0