Emmas och min dialog utanför skolan

- Kolla en fågel! sa Emma.
- Men den har ju inget huvud! sa jag.
- De har den visst, den blinkar ju!
- Aah, nu ser jag. Är den död?
Vi gick närmare fågeln. Den flyttade på sig = den var inte död.
- Tänk om den inte kan flyga, sa Emma.
- Stackare! Gulleplutten! sa jag.

Idag hade vi NO-prov. Jenny var borta så vi hade Ewa och Linda. Linda sa att vi hade femtio minuter på oss. Jag stressade som en galning. En minut i tre så kontrollerade jag, snacka om i sista minuten! När jag lämnade in provet så sa jag att det var stressigt och då frågade Ewa varför och då så jag för att vi hade tidsbegränsning. Sedan sa hon att Linda och hon hade pratat om att Ewa skulle stanna kvar och Linda skulle gå klockan tre, = jag och resten av klassen stressade helt i onödan för att en fröken inte sa som det var.

Efter provet så gick Emma och jag med raska steg hem till mig, vi var fortfarande stressade. Vi var också arga. Sedan så kollade vi på film och åt popcorn och chips och drack läsk. Imorgon så ska vi lämna in SO- uppsatsen och ha gloslprov, och imorgon så är dt fredag den trettonde! Otur! Har ni några prov eller inlämningar imorgon?

Nu ska jag äta upp min macka, sedan ska jag duscha för jag har ju dansat. Det gick bra på dansen idag. :D När jag har gjort mig i ordning för natten så ska jag sova. Ps.

Idag hade vi en föreläsnng om invandrare med Josef Kurdman från Kurdistan. Han ska komma två gånger till, och han verkade klok och fick en att tänka, han var bra. Han hade varit i ca 80 skolor tidigare! Sov så gott, puss puss. <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0