Jag, farväl till soffan, sommartider och "Hemligheten".


Fyrkylda Frida igår ( fredag. FFF

Jahapp, vi ska ändra till sommartid när de inte ens syns att det är vår! Jag fattar inte vad de menar när de pratar om konsekvenserna för växthuseffekten : Det blir varmare i de varma länderna och kallare vid polerna. Kan någon förklara för mig varför? Jag tycker inte att det låter särskilt rimligt.

Denna bild togs som ett farväl av sofforna och mammas egenmålade lampor som såldes igår. När jag tog bilden hade jag ingen aning om att mamma skulle skicka med mattan också. Den mattan var viktig för mig. Det var där Kajsa dog. Hon var våran förra katt. Men som mamma säger, hon finns ju kvar här på tomten. MEN ENDÅ, liksom.. På den platsen där Kajsa dog lade sig alltid Moltas (våran nyvarande katt). Pappa säger att han kommer lägga sig på samma plats trots att mattan är borta, men det har jag svårt att tro...

Denhär boken har jag ju nämt förut att jag läser. Nu har jag läst ut den. Det handlar om en tjej som är adopterad men hon har aldrig fått någon klar fakta om vartifrån och hon vet inget om sina biologiska föräldrar. En bok om en tjej som vill veta hennes bakrund, men när den väl är funnen så blir det massor av krångel endå. Är det bara jag, eller håller ni också med om att det har börjat komma fler böcker om adoptioner? Det är bra, tycker jag. Då får vi som inte är adopterade leva in oss i deras situation.

Nu bör jag börja plugga. Trots att de är lördag. Men kom ihåg att jag gör den av egen vilja.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0