Lättnad

Tumblr_lbxz68radg1qefr5uo1_500_large
Jag ringde ett samtal till det gymnasium jag kom in på. Det var nämligen bara 10 st som hade sökt, varav det fanns 30 platser. Jag blev orolig för att linjen skulle läggas ner pga. för få sökande. Det värsta var att jag inte kunde tänka mig något annat. Fria var inristat i sten i min framtid. Jag SKA gå där i en naturvetenskaplig linje, tänkte jag.
Och klassen ska bildas trots få sökande! Det går inte att beskriva min lättnad just nu! Det är endå 3 år jag ska gå där. 3 år med nya kompisar och nya erfarenheter.
Jag längtar mer och mer för varje dag som går.

Kom du in på det gymnasium du sökte till? Eller har du kanske gått ut? Motsvarade det dina förväntningar?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0