En bild som får mig att må dåligt

Från takvandringen förra året

Usch vilka ilningar jag fick genom kroppen när jag stod sådär nära kanten. Minns det tydligt än idag. Men egentligen, varför är vi så rädda för höjder? Jag vågar åka Frittfall, flera gånger i rad dessutom, men inte stå på en bråkdel av den höjden och titta ner? Kanske beror det på rädslan att få för sig att hoppa. Rädslan att tappa självkontrollen för en sekund och göra något helsjukt.
För i Frittfall sitter du ju fastspänd. Och om du ångrar dig finns det inget annat du kan göra än att blunda och hålla andan på vägen ner. Men om du ångrar dig i hoppet härifrån finns det ingen utväg.


Kommentarer
Smilinggirls!

Hej! nu är vinnaren av dagensblogg utsedd, gå in och kika om det blev du. Om inte, anmäl dig gärna igen!

Kram Smilinggirls!



http://smilinggirls.blogg.se/2011/august/vinnaren-av-dagens-blogg-ny-omgang-1.html#comment

2011-08-21 @ 16:19:10
URL: http://smilinggirls.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0