Ett brev till Kissie

Hej Kissie!
Jag antar att jag inte är den enda som har skrivit ett brev till dig för att visa mina känslor, men jag vill ändå göra ett tappert försök att tränga in i dina tankar.


Vem är du bakom den här bloggen? Du säger att Kissie bara är en påhittad person som har skapats för att provocera det svenska folket, men vad får du då alltifrån? När du sitter där framför datorn i flera timmar och skriver så måste väl någonting vara sant? Annars skulle du inte lägga ner så mycket tid på det. Då dyker frågan upp i mitt huvud, vem är du utan din blogg?


Du har plastikopererat både brösten och läpparna och det är endast ett fåtal svenskar som är så utseendefixerade som du. Förändringarna har du lagt ner tid på, och det är Alexandra Nilsson, inte bloggaren Kissie. Då är du ju inte bara den fiktiva personen längre, eller hur?!


Du säger att du har gjort det för ditt själv välmående. Men jag tycker att du kritiserar dig själv för mycket. Du har fått alla att tro att du är Kissie så pass mycket att du själv har gått på det. Du är inte Alexandra längre. Nu är du bloggaren som försöker följa idealet.

Du är osäker och dramatisk. Det måste vara otroligt jobbigt att följa dieter på barnmat och samtidigt träna och festa hårt. När jag läser din blogg ser jag inte dig som en lycklig person. Gjort är gjort, men gör något av ditt liv från och med nu!


Genom din provokation uppstår många konflikter. Snart kanske du inte har några vänner kvar. Eller har du det nu? Det verkar ju som att ingen har försökt få dig att bli mer jordnära, eller de har i alla fall inte lyckats. Du lever i din egen bubbla och skiter i alla andra, men hur roligt liv är det? Du har skapat dig ett hårt skal.

Sådana människor som dig skrämmer mig. Med dina konstiga och enligt mig, felaktiga värderingar får du människor att må dåligt. Du har blivit deras förebild, fast du nog är den värsta förebilden man kan ha. Dina teorier om att man är tjock när låren går ihop startade många unga tjejers redan förvirrade tankar. Jag tror inte du förstår vad du gör mot samhället. Varför gör du det? Kan du kopplas med en av de onda i barnböckerna? Jag förstår inte vad som är bloggens syfte. Ju mer pengar, desto mer plastikoperationer? Är det ditt mål? Är inte en blogg till för att både skriva av sig och nå ut till andra?

 

Hoppas jag fick dig att tänka till

En före detta läsare

Ps. Grattis på namnsdagen.



Kommentarer
Julia :)

Nämen Frida, vilket påhopp :P faaast, bra skrivet. Jag håller med dig :p



Sv: Jaså är jag like syrran.. får höra det ibland :)

Du kan fråga dem om det var en kille + tjej, 2 blondies, eller 2 brunetter ;) Jag kan tänka mig att de var med André och Ida, de är duktiga på det där :D

2011-02-18 @ 16:59:16
URL: http://juliacastlin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0