Blandade händelser från mitt sommarlov



Vi har varit ute med båten en del. Det har varit många mysiga stunder. Ibland är det så härligt att åka ut och bara göra ingenting!
 



Jag har dansat loss med bonden Delsbo, Hälsingland. haha! Han sa jenta hela tiden och min hjärna var tvungen att omprogrammera ordet till tjej. Ibland förstod jag inte ens vad han sa pga. hans dialekt men han var en go man! (OBS! inget mer en dans ahahahha!)
Jag har fotat lite uppe i ett träd med Marcela.

Jag hade sån ofantlig tur och fick jobb dagen efter skolavslutningen. Jag jobbade totalt omkring 20-28 dagar i en butik på Dalarö. Min chef hette Peter och lärde mig mycket inom detaljbranschen. Jag fick verkligen vara med och se hela förloppet med denna sommarbutik. Från att varorna kom och vi skulle ställa dem till rätta i butiken, till att nästan allt var slutsålt nu för några dagar sedan. Detta jobb var väldigt roligt och gav mig en starkare självkänsla när jag märkte att jag faktiskt klarade av mitt jobb väldigt bra. Jag slog till och med försäljningsrekord när jag stod själv i butiken, gissa om jag var glad!


Gott efter jobbet!

För några dagar sedan fick jag servera på en kräftskiva. Det var häftigt, man lärde sig verkligen att vara självständig!
Detta var samma dag som butiken stängde så totalt jobbade jag 12 timmar den dagen. Det var riktigt intensivt, men det gick!

Letar just nu febrilt efter en ny skolväska.













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0