Protus lägret - ett rent äventyr

Jag inledde sommarlovet med ett livskunskapsläger - Protus. Där diskuterar man livet, döden, relationer och andra existensiella frågor. Protus är inte bundet till någon religion eller ideologi.
Jag hittade Protus via en annons på Facebook, och hade egentligen ingen aning om vad jag skulle få uppleva. Jag spenderade en vecka på en öde ö med 22 främmande människor. Med aktiva diskussioner, samarbetsövningar och prat blev vi oerhört tajta. Vi utvecklades minut för minut, hittade oss själva mer och mer. Det var så häftigt att se sig själv förändras samtidigt som man märkte en skillnad på alla runtomkring en. Vi delade tankar, funderingar och svåra händelser med varandra.
Det häftigaste var att lära känna folk med olika bakgrund. En kille hade flytt ensam från Afghanistan som 15-åring. Det var oerhört gripande med hans historia.
Varje person hade sin egen historia och liv, och man fascinerades av var och en, på olika sätt.


Typiskt Protus! En ledare har knuffat i en annan, en står och vinkar, en filosoferar och andra snackar hahahha!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0